Sunday, September 11, 2011

...tOk aYah daBong...


 ni ayh angkt baPak si widad suatu ketika dulu... kali ni smpat ke dabong melawat tok ayah... sian plok org tua ni sorg2... nak kata xde ank...ader je...tp x duduk skali...
tok ayah puasa masa kami g melawat... time tu dah ptg... patut la dr umah tergerak hati nak bwk lauk kat tok ayah... mana anak2 tok ayah yer... dah la bini dah lama xde...aku tgk mcm x terurus je dapo ms aku siapkan nasi & lauk berbuka tok ayah... pinggan mangkuk mmg mcm x pkai lama... xkan ank2 x balik ry hr tu??
aku tepaksa bilas semua pinggan mgkuk utk guna hr tu... x tergamak di mata aku klu aku x bilas dulu... sabun mmg xde...huhuhu...klu la kedai dekat time tu...nak je start kete... kedai rncit paling dekat 5km dr umah tok ayah tau!!
 tp...tok ayah ader 2 enset tau... sblm turun umah mmg en.somi call tok ayah dulu...

 xtvt widad... kejor ayam2 tok ayah... nyamuk... xsah cakap...kejar widad lak...


 ni surau dpn umah tok ayah... makin usang...mcm nak runtuh je aku tgk... pasal xde org dtg dah surau tok ayah nih...

 vdad dah diserang nyamuk...stuju utk dimandikan n tukar baju... air umah tok ayah sejuk... bukan air Kelantan Water...tp air bukit... air terjun Gunung Stong...


ops... terlebey sudah bercerita... hehehhe...